هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
سرخط خبرها

۳۰۰ واحد زمین در بخش مرکزی مشهد واگذار شد

  • کد خبر: ۲۱۳۴۷۰
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
۳۰۰ واحد زمین در بخش مرکزی مشهد واگذار شد
در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی قرعه‌کشی واگذاری ۳۰۰ واحد زمین در بخش مرکزی مشهد صورت گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن در روستاها، یکی از اقداماتی است که در چند‌ماه اخیر در شهرستان مشهد در حال انجام است. د‌رهمین‌راستا برگزاری قرعه‌کشی سیصد واحد زمین در بخش مرکزی مشهد در روستای دوست‌آباد برگزار شد.

فرماندار مشهد در این مراسم با تأکید بر این موضوع که در سال‌های گذشته زمین در شهر‌ها واگذار می‌شد، اما در روستا‌ها این اقدام انجام نشده بود، گفت: در شهرستان مشهد افرادی را که در روستا‌ها زندگی می‌کنند و بومی هستند، اما مسکن ندارند، شناسایی کردیم و پس از ثبت‌نام و تکمیل گزینش برای اطلاع از نداشتن مسکن، اکنون به این افراد زمین واگذار می‌کنیم.

محسن داوری بیان کرد: بیش از ۶۰‌درصد درآمد مردم به مسکن اختصاص دارد و اگر بتوانیم این مشکل را بر طرف کنیم، بخشی از مشکل معیشت و سختی زندگی مردم حل می‌شود.

تأمین هم‌زمان مدرسه، مرکز بهداشت و فضای سبز

وی در ادامه به تسهیلات ۳۵۰‌میلیون‌تومانی با کارمزد ۵‌درصد و بازپرداخت بیست‌ساله برای ساخت مسکن‌ها اشاره و تصریح کرد: در ساخت این واحد‌ها ۵۰درصد هزینه پروانه ساخت را دولت و ۵۰درصد دیگر را دهیاری و شورا پرداخت می‌کنند تا متقاضیان بتوانند با حداقل هزینه پروانه ساخت بگیرند.

حوزه‌های خدمت‌رسان آب، برق و گاز برای این واحد‌ها به صورت هم‌زمان ظرفیت را مهیا می‌کنند تا به‌محض دریافت زمین و ساخت‌و‌ساز این خدمات مورد استفاده قرار بگیرد. برای این واحد‌ها هم‌زمان زمین‌های مراکز خدماتی مثل مدرسه، مرکز بهداشت و فضای‌سبز هم تأمین شده است تا با ساخت واحد‌های مسکونی خدمات متناسب به مردم ارائه شود.

داوری با تذکر درباره این مسئله که باید بعد از دریافت زمین افراد ساخت مسکن را شروع کنند، افزود: اگر متقاضی تا شش ماه بعد از واگذاری زمین، مسکن خود را نسازد، زمین از او پس گرفته می‌شود؛ ضمن اینکه این زمین‌ها قابل‌واگذاری نیست.

در این مراسم بخشدار بخش مرکزی شهرستان مشهد نیز در‌خصوص اقدامات انجام‌شده در روستای دوست‌آباد بیان کرد: در این روستا در بحث زیرسازی جدول به میزان ۲۰‌هزار متر‌مربع بالغ بر ۳‌میلیارد تومان اعتبار هزینه و ۲۰‌هزار متر آسفالت اجرا شده است.

حسن کاظمی افزود: مناسب‌سازی معابر ۵۰‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد. احداث سالن ورزشی چند‌منظوره که درخواست جوانان بوده نیز به همین میزان پیشرفت فیزیکی داشته است و بیش از ۱۵‌میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و همچنین برای استاندارد سازی شبکه آب، نیم‌میلیارد هزینه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->